4X4 Terepjáró Kormányzás Problémák

Sokan hódolnak napjainkban a “terepezés” szenvedélyének. Hogy mit jelent ez? Népes az a tábor aki a természetben kicsit bonyolultabb, “zötykölődősebb” körülmények között szeret autózni. Vannak akik kimondottan erre a célra egy idősebb autót vesznek és újítanak fel.

Na de mit érdemes átnézni ezeket az autókon? Mit nézzen át az, aki ilyen hobbiba szeretne fogni?

Nos, fontos, hogy a kormányzás, kormányberendezés alkatrészei, elemei kifogástalan állapotban legyenek, hisz akár a biztonságunk múlhat rajta. Ha Japán terepjárót veszünk akkor ezek a kormányzás egységek ebben a boltban beszerezhetők.

Az öregebb kiadású autók úgynevezett globoidcsigás kormányművekkel vannak felszerelve. Itt meg kell nézni, hogy a kormányműből nem folyik-e az olaj a pitman tengelynél, kormánykarnál. Ha igen, akkor keressünk fel egy felújítót, aki orvosolni tudja az ilyen eseteket. Ha nem felújítható az egység, akkor pedig cserélni kell, nem szabad kísérletezni vele.

A másik típus a fogasléces kormánymű. Ezeket már a 1990-es években szerelték bizonyos modellekbe. Itt gyakori hiba, hogy a fogasléc középső pár foga jobban elkopik és ez lógást, kopogást okoz. De tömítetlenségi probléma is felléphet ezáltal. Ebben az esetben mindenképp ki kell cserélni a fogaslécet és az orsótengelyt. Előfordul az is, hogy a korábbi gazdája nem figyelt kellőképpen a fogaslécet védő gumiharangokra, ezáltal korrózió marta be magát az anyagba. Ilyenkor ha még nem folyik, akkor is célszerű átnézetni szakemberrel, hisz nem biztos, hogy egy zsírozás segíthet. Mindenképp cseréljük le első körben a kormányhidraulika olajat a rendszerben, mivel az apró rozsdapor már valószínűleg a rendszerben kering és akár a kormányszervó szivattyúban is problémát okozhat.

A lényeg, hogy mindig hozzáértő szakembert bízzunk meg ezekkel a feladatokkal.

Jó Terepezést!