5 egészségesebb alternatíva a cukorra

A kristálycukornak nagyon magas a kalóriatartalma, és jelentős mértékben megemeli a vércukorszintet, amely hosszú távon akár cukorbetegséget is okozhat. Így előnyösebb, ha valamilyen természetes édesítőszerrel helyettesítjük.

Az egyik legkézenfekvőbb alternatíva a méz, azonban a kalóriatartalma ennek is magas, és bár teába vagy limonádéba tökéletes, kávéba vagy süteményekbe már kevésbé. A xilit vagy nyírfacukor kalóriatartalma már kisebb, viszont van egy jellegzetes, hűvös, szőlőcukros mellékíze – hogy ez jó vagy rossz, ízlés kérdése. Előnye, hogy nem okoz fogszuvasodást, mint a cukor.

A sztívia vagy jázminpakóca nevű növény leveléből nyert anyag jóval édesebb a cukornál, ezért az adagolásával vigyázni kell; cserébe viszont a kalóriatartalma nulla, és segíti az emésztést. Az eritrit egy növényekből nyert, ugyancsak nullkalóriás cukoralkohol, a xilithez hasonló mellékízzel.

Az inulin egy a csicsókából nyert szénhidrátvegyület, amelynek nincs utóíze. Segíti az emésztést, és kalóriatartalma szintén nulla.