A cseresznye hihetetlen hatásai

A cseresznye a legkorábbi tavasz gyümölcsünk, a nyár előfutára. Esszük nyersen, sütjük süteményekbe, de arról, hogy hogyan hat egészségünkre, szinte semmi sem tudunk. Pedig számtalan hatóanyagot tartogat, ami javíthatja egészségünket, életminőségünket, a cseresznye még közérzetünkre is kihat.

Minél többet fogyasztunk belőle, annál több lesz az energiánk. A cseresznyében lévő kalóriák többsége természetes cukrokból származik, melyek növelik az energiaszintet és javítják a kedélyállapotot. A szívnek is jót tesz, csökkenti a szívbetegségek esélyét.

Alvászavar ellen rendszeresen érdemes cseresznyét enni, mivel a benne lévő melatonin segíti az elalvást. Akár természetes alternatívája is lehet az altatónak. A cseresznye tele van a szem számára fontos hatóanyagokkal, mint a béta-karotin, ami javítja a látást és segít fenntartani a szem egészségét. A bőrszépítő A-vitaminból pedig 20-szor többet tartalmaz, mint az áfonya vagy az eper.

Rendszeresen fogyasztva a cseresznye képes harcolni bizonyos ráktípusokkal szemben. Erős antioxidánsokat tartalmaz, melyek csökkentik a daganatok kialakulásának kockázatát és lassítják az öregedést. Mivel magas rosttartalmú, a cseresznye az emésztést is javítja. Egy maroknyi fedezi a napi szükséges rostmennyiség nagyjából negyedét.

A cseresznye kitűnő forrása az antocianinnak, ami csökkenti a fájdalmat és duzzanatot bizonyos krónikus betegségek esetén, mint a köszvény vagy az ízületi gyulladás. Kálium tartalma révén nagyszerű az izomgörcsök kialakulásának megelőzéséhez is.