A futás – tippek kezdőknek

Futás

Sokan nem is tudják, hogy a futás mennyire jótékony hatással van a szervezetünkre. Az mellett, hogy edzettebbé, ellenállóbbá, kitartóbbá még boldogabbá is válunk egy-egy futást követően.

Napjainkban a futás illetve a kocogás népszerűsége növekvő tendenciát mutat. Népszerűsége főként praktikumában rejlik, mivel elég csak egy futásra alkalmas sportcipő és már indulhatunk is. Amennyiben kezdők vagyunk, és most bontogatjuk a szárnyainkat a futással kapcsolatban, nem árt pár tippet betartanunk. Mindig szakboltban vásárolt, minőséges és kifejezetten erre alkalmas cipőt válasszunk. Amennyiben nem jól választunk sportcipőt, könnyen sérülést szenvedhetünk. Arra is figyeljünk, hogy a minőségi sportcipő is elkopik, 400-500 km után érdemes lecserélni. Figyeljünk a megtett távra és a mennyiségre. Ne essünk abba a hibába, hogy egyszerre túl sokat akarunk. Fokozottan emeljük a távot és a tempót. Mindig figyeljük a lépéseinkre.

Tévhit, hogy a nyújtott lépések által növelhetjük a teljesítményünket. Ezzel a módszerrel által, rossz súlypontra érkezünk futásközben és nagy terhelésnek tesszük ki a sarkunkat. Figyeljünk a futás közbeni folyadék bevitelre, és a dehidrálásra. Sokszor esünk abba a hibába, hogy nem fogyasztunk folyadékot, hogy ne legyen szúrásunk, ám a dehidrálás károsan hat a szervezetünkre. Edzés előtt egy órával legalább 4-6 dcl vizet fogyasszunk el. Futásközben 20 percenként 2 dcl víz fogyasztása ajánlott, főként nyáron a nagy melegben. Majd az edzést befejezve is figyeljünk a kellő mennyiségű folyadékpótlásra. A másik fontos tipp, hogy futás előtt 1-1,5 órával ne vagy nagyon könnyű táplálékot fogyasszunk. Az öltözékünkre is különös hangsúlyt fektessünk, főként a megválasztott ruhadarabok anyagára, hogy kellőképpen szellőzőnek.