A halfogyasztás hogyan hat az egészségünkre?

Az elmúlt években pozitív irányban billent el a mérleg, miszerint a napjainkban egyre több asztalra kerül a mindennapokban halétel. Ez nagyon pozitív ugyanis az emberi szervezet nem állít elő omega 3 és 6 zsírsavat, ezért ezt táplálkozás útján kell pótolnunk.

Bizonyára azt sokan tudjuk, hogy a halban igazán sok omega 3 zsírsav található és azt is, hogy mennyire egészséges a hal fogyasztása, de ennek ellenére is kevesen fogyasszák. Több kutatás is alátámasztja miszerint a hal csökkenti a szívbetegségek kockázatát, amely manapság az egyik legfőbb elhalálozási oknak számít a világon. Illetve még azt is meg kell említeni, hogy a halban található omega 3 zsírsav csökkenti a vérnyomást, a koleszterint és a triglicerid szintet a vérben. Ezen felül még kihatással lehet a vérrögösödésre, mivel meggátolja, hogy a trombociták egymáshoz illeszkedjenek. Ezen felül még az is elmondható róla, hogy nagyban hozzájárul az energia ellátásunkhoz. Az is az omega 3 zsírsavhoz vezethető vissza, hogy megszünteti a kimerültséget, valamit növeli a mentális és a fizikai kimerültséget.

Több tanulmány is alátámasztja, hogy pozitív hatással van az agy és az idegek működésére is. A hal fogyasztás különösen ajánlott a várandós kismamák részére, hiszen az omega 3 zsírsav nagyban hozzájárulhat a magzat fejlődéséhez. Amennyiben rendszeresen fogyasztunk halat, akkor azzal meggátolhatjuk az időskori reumás ízületi gyulladás kialakulását is. Továbbá érdemes megemlíteni, hogy a halban található halolaj csökkentheti az ízületek kényelmetlen és fájó duzzanatát. Ezen felül még érdemes megemlíteni, hogy a hal fogyasztásával csökkenthetjük a magas vérnyomást, és az ebből következhető feledékenységet is. És még az immunrendszerünkre is jó hatással van.