A hideg idő miatt nagyobb a szervezet kalóriaigénye is?

A téli, hideg időben a szervezet több energiát igényel, mint máskor. Ezt könnyedén érezhetjük az étvágyunk növekedésén, illetve a megkívánt ételek fajtáján is. A zsíros húsok és édességek helyett viszont érdemes megpróbálkozni inkább a melegítő hatású élelmiszerekkel, melyek még egészségesek is és nem is jelentenek súlyos plusz kilókat.

Érdemes tudni, hogy a gabonák szinte belülről fűtenek. Itt is érdemes kiemelni a szezámmagot és az olajat, ami alkalmas valóban erre, de érdemes gyakran fogyasztani a kölest, a hajdinát, a szóját és a szárazbabot is. Mivel épp szezonja van a szárított aszalt gyümölcsöknek, így az aszalt szilva egy kis vízbe áztatva még enyhe hashajtó hatással is bír, de fogyókúrázóknak csak keveset szabad nassolni belőle a magas energiatartalma miatt. Az olyan olajos magvak, mint a dió, a napraforgó, a mogyoró ráadásul még remek kalcium és cinkforrások is.

A magvak mellett meg kell még említeni a fűszernövényeket is, melyek közül belülről fűt a fokhagyma, a paprika, a bors, a szegfűszeg, a curry és a hagyma. Ezek persze egyébként a légutak kiváló gyógyítói is, így megfázás esetén is ajánlottak. Aki szereti, az fogyasszon bátran fahéjat, viszont a kismamák óvakodjanak az illóolajától, ugyanis magas kumarintartalma miatt vérzést is okozhat.

Ahhoz tehát, hogy ne legyen túl nagy az étvágyad és ne is éhezz válaszd inkább ezeket az ételeket! Az indiai orvoslás, az Ayurvéda, szerint a fent említett bogyók és fűszerek mellett hevítő hatású például még a hibiszkusz-, a kakukkfű-, a gyömbér-, a galagonya-, a fekete üröm-, és az eukaliptusz is, melyek mindegyike könnyedén beszerezhető tea formájában. A filteres készítmények is finomak, de ha biztosra akarsz menni, akkor tudnod kell, hogy a legjobb hatásúak azok a teák, amelyeket szálasan főzöl meg.