A kávé jótékony hatása az emberi szervezetre

A kávékedvelőknek igen jó a dolguk, mivel egyre jobban szaporodnak a városokban a kávézók, valamint az áruházakban is többfajta kávét árulnak, még az egzotikusabb kávékat is.  És még attól sem kell félniük, hogy a napi egy-két csésze kávétól korábban elhaláloznának.

A rendszeres kávéivásnak számos kedvező hatása lehet a szervezetre. Amennyiben naponta csak egy-egy csészével fogyasztunk, arra is jó, hogy ne aludjunk el. Valamint több összetevője is ismert, például a betegségmegelőző antioxidánsok, melyek a szabad gyököket eltüntetik a szervezetből.

A kutatások kimutatták, hogy a rendszeres kávéfogyasztók között kevesebb a cukorbeteg, az epeköves betegségben szenvedő, valamint a Parkinson-kórban szenvedő. Tehát mindenképp egészséges a kávé, de csak akkor, ha nem visszük túlzásba a fogyasztását.

A hiedelemmel ellentétben rákot sem okozhat a kávé. Valamint magas vérnyomásunk sem lesz tőle. Igaz, kicsit megemeli a vérnyomást, de az csak rövid ideig tart, és csak enyhén emeli. Bár ez emberfüggő.

A túl sok kávétól idegesek lehetünk, és nem tudunk tőle aludni. Növelheti a koffein a stresszhormonok szintjét, melyek emelhetik viszont a vérnyomást. Éppen ezért mutatták ki, hogy a koffeintartalmú italok hatására emelkedhet a vérnyomás, de ez az emelkedés csekély mértékű, elmondás szerint. Mint már említve lett, ez mindenkire másképpen hat.

Viszont a túlzott kávéfogyasztás sok-sok betegséget okozhat, és nincs jó hatással az emberi szervezetre. Mindenképp tartsuk szem előtt ezt, és napi 1-2 csészén kívül ne nagyon fogyasszunk kávét. A kávéivás után ajánlatos vizet is inni, mivel a kávé vízhajtó hatású.

A reggel induljon egy nagyon finom kávéval, és utána frissnek és lendületesnek érezzük magunkat. Még a kedvünk is pozitív lehet, a munkakedvet is meghozhatja. Tehát csak okosan és fő a mértékletesség.