A koffein az emberei szervezettre tett hatásai

Koffeint nem csak a kávé tartalmaz, megtalálhatjuk a fekete teákban, energiaitalokban, sőt még a kakaóban és a csokoládéban is. A jó minőségű kávéfajták koffeintartalma 1-1,5 % kötött található.

A koffein mértékkel való fogyasztása esetén jó hatással lehet a teljesítményünkre, továbbá frissességet, éberséget biztosít. Illetve a nagy kávéfogyasztóknál gyakori a fokozott anyagcsere. Amennyiben túl sok és túl erős kávét fogyasztunk, akkor fokozódik a szívverésünk és ez által nő a pulzusszám és a vérnyomásunk is.  Előfordulhat, hogy egy óra alatt akár 1-3 óra alatt 5-10%-al is. Továbbá vízhajtó hatással is rendelkezik, megtágítja a vese ereket, ám a víz és egyes ionok visszaszívódását meggátolja. Olyan számára, akik természetileg is magas vérnyomással rendelkeznek, vagy vese elégtelenségben szenvednek, ajánlott az óvatosság és a mérsékelt kávéfogyasztás.

Továbbá érdemes oda figyelni az elfogyasztott mennyiségre, ugyanis nagyban megnövelheti a stresszt, szívkárosodást és még csontritkulást is okozhat. Amennyiben átlépjük az ajánlott mennyiséget, nem feltétlenül kávé formájában, ugyanis a kóla is nagy mennyiségben tartalmazz koffeint, akkor produkálhat hőemelkedést, remegést, szorongást, stb. Továbbá a nem megfelelő alkalmazása okozhat még álmatlanságot, és ingerlékenységet is. Sokan nem tudják, ha az ajánlott mennyiségnél több kávét fogyasztunk, akkor az már nem jótékony hatással lesz a szervezetünkre, nem serkent, sokkal inkább leterheli a szervezetünket. Az éhgyomorra fogyasztott reggeli kávé hosszútávon nagyon nagy problémákat okozhat, olyan tűnetekkel léphet fel, mint gyomorfekély vagy érrendszeri megbetegedések. A kávé helyett sokkal inkább javasolt a zöldtea fogyasztása.