A legegészségesebb gyümölcsök

Manapság egyre nehezebb olyan élelmiszert vásárolni, melyek ne lennének kezelve valamilyen káros és mesterséges adalékanyagokkal. Ez a gyümölcsökre és a zöldségre is igaz. Ezért is ajánlott, hogy ezeket a terméket kistermelőktől és ne nagy multi cégektől vegyük meg.

Számos gyümölcsöt megkülönböztethetünk, ám mi most ezekből szeretnénk kiemelni párat, melyek fogyasztása különösen jótékonyan hathat az egészségünkre. Ugyanis ezeknek a gyümölcsöknek a fogyasztása egyfajta láthatatlan pajzsként védi a szervezetünket. Az egyik legtermészetesebb módja annak, hogy fenntartsuk az egészségünket az, hogy napi szinten fogyasztunk gyümölcsöt. Az egyik ilyen egészséges gyümölcs az áfonya. Amely nagyon gazdag antioxidánsokban, melyek nagyon nagy segítségünkre lehetnek a rákos sejtek elleni küzdelemben, illetve a makula degeneráció megelőzésében. Az áfonyát és más bogyós gyümölcsöket is a legegészségesebb gyümölcsök közzé sorolják. A következő gyümölcs melyet meg kell említeni az a narancs.

Ugyanis egy narancs elfogyasztásával akár az egésznapi C-vitamin bevitelünket biztosíthatjuk. Fontos tudni való még, hogy a narancsot borító vékony hártya, heszperidint tartalmazz, amely csökkenti a koleszterin szintet. Illetve további érdekesség, hogy a narancs illatának nyugtató hatása van. Az alma is ide sorolandó, melyet már a régi időkből is tudhatunk, hogy nagyon egészséges. Ám arról a mondásról se feledkezzünk meg, hogy a vitamin a héjában van. Az alma egy nagyon rostos gyümölcs, melynek fogyasztásával nagy adag rosthoz juthat a szervezetünk. Egyetlen alma elfogyasztásával a szervezetünk napi rost tartalmának a 15%-át fedezheti. A következő gyümölcs a babán, melyben nagyon magas tartalomban található meg a kálium.