A nyári folyadékbevitel fontossága

Mindannyian tudjuk, hogy az egészségünk megőrzése érdekében nagyon fontos, hogy bevigyünk a szervezetünkbe elegendő mennyiségű folyadékot. Itt a nyár és ilyenkor sokkal jobban oda kell figyelnünk arra, hogy mennyi folyadékot fogyasztunk.

A nyári folyadékbevitel kifejezetten fontos, mivel ilyenkor több folyadékot veszít el a szervezetünk a verejtékezéssel, vizeléssel és a légzés során kibocsájtott párával. A fizikai aktivitás mértékével együtt egyénenként változik, hogy mennyi folyadékot veszít a szervezet. A hőségben sokkal jobban megerőltetődik a szervezet egy olyan aktivitástól, amitől télen annyira nem. Nem fáradunk el és nem izzadunk le annyira egy például sétától, biciklizéstől a hidegebb hónapokban, mint nyáron. A vízhiánynak az első jele a szájnyálkahártya kiszáradása, ami nyáron sokkal hamarabb felléphet. Hogyha tehát ezt érezzük, akkor mindenképp igyunk meg legalább egy pohár vizet, hogy helyreálljon a folyadékarány a szervezetben. Hogyha a folyadékhiány súlyosabb mértékű, akkor szédülés, fejfájás jelentkezhet, kimerültnek, fáradtnak érezzük magunkat és a koncentrációs képességünk is csökken.

A nyári hónapokban amikor elindulunk valahová, akkor mindenképp legyen nálunk víz. Nem kell megvárni azt, hogy nagyon szomjasok legyünk, hanem bizonyos időközönként igyunk valamennyi vizet. Ha folyamatosan pótoljuk az elvesztett folyadékot, akkor nem kell amiatt aggódnunk, hogy kiszárad a szervezetünk. A napi 2,5 liter folyadékbevitel mindenkinek ajánlott, és ebből általában a kétharmada lehet víz, ásványvíz, levesek stb., egyharmada pedig az élelmiszerekből származik, mint például gyümölcsök, zöldségek, húsok, sajtok stb. A nyári melegekben tehát mindenképp fordítsunk különös figyelmet arra, hogy meglegyen a napi 2,5-3 liter folyadékfogyasztás.