A nyugodt alvás titka

A magyar emberek többsége egyáltalán nem alszik jól. Sokan forgolódnak esténként, bámulják a plafont és hallgatják a fali óra kíméletlen, monoton ketyegését. Holott néhány egyszerű változtatással sokat lehetne javítani az alvásminőségen és mennyiségen.

Nagyon nem mindegy, hogy a hálószobában milyen hőmérséklet uralkodik. Ha túl meleg van, akkor csak forgolódás lesz a vége, viszont a hidegben való didergés sem hozza el az édes álmokat. Magyarán, be kell állítani a megfelelő hőfokot szellőztetéssel, klímával vagy fűtéssel. A jó alváshoz megfelelő életmód is szükséges. Ha a laptopot lecsukva vagy a telefont letéve térünk aludni, akkor nem kell csodálkozni, hogy képtelenek vagyunk álomra hajtani a fejünk. Kell valamilyen tevékenység, aminek köszönhetően ki tudunk kapcsolni alvás előtt. Ez lehet meditáció vagy olvasás. A hálószobában azzal járulhatunk hozzá a minőségi alváshoz, ha minél kevesebb fényt használunk, tehát minél sötétebb van a szobában. A zaj szintén nem segít az elalvásban, így szükség esetén érdemes szemmaszkot és füldugót használni.

A rendszeresség is sokat segíthet az alvási rutin kialakításában. Nem csak gyermekkorban, hanem felnőttkorban is. Ilyen lehet mindennap az azonos időben történő fürdés, melynek során magunk mögött hagyhatjuk a napi teendőket és stresszt, valamint megteremthetjük az alváshoz elengedhetetlen nyugalmat. A már említett elektromos eszközöket célszerű a hálószobán kívül hagyni, hiszen sokkal nyugodtabb lehet a környezet, ráadásul nincs ott a kísértés, hogy ha nem tudunk aludni, akkor a világító monitort bámuljuk. Ha nem sikerül elaludnunk, akkor célszerű valamilyen monoton, álmosító tevékenységet végeznünk, mely hamar elhozza számunkra az álmosságot! A változásoknak köszönhetően nem csak jobban alszunk, de közérzetünk is jobb lesz!