A Schwarzkopf küldetése

A Schwarzkopf nemzetközi elismertségét tovább próbálja növelni Hans Van Bylen a Henkel igazgatótanácsának tagja. Ez ambícióval és szenvedéllyel igyekszik elérni. Szerinte az innovációba és a minőségbe vetett bizalom elválaszthatatlanul összekapcsolódik egy ilyen sikeres márkanévnél. A Schwarzkopf a szépségipar és a divatvilágra támaszkodva alkotja meg, hozza létre, a modern, egyéni és hordható frizuráit.

2009-ben Armin Morbach harmadik alkalommal hozta létre a Looks For You kollekciót. Armin mottója mindent elárul: „Feltűnőbbet, jobbat, nagyobbat!”. A Schwarzkopf vezetősége nagyon fontosnak tartja, hogy a fodrászokkal jó kapcsolat alakuljon ki és maradjon fel, hiszen ők a végrehajtói a kitalált, megálmodott frizuráknak, ők adják át a márkát a fogyasztóknak, ami a márka jövőjét nagyban befolyásolja. Ez szlogenjükben is megjelenik: „Együtt-szenvedéllyel a hajért.” Folyamatos innovációkat fejlesztéseket vezettek be. A szakmában, ma már természetesnek és rutinnak tűnő technikákat, termékeket, ezek állagát, illetve kiszerelését a Schwarzkopf fejlesztette ki és dobta piacra. Mindig olyant alkotott, amivel még senki nem lépett piacra, ami teljesen újnak számított, ezért is rendelkezik jelentős számú szabadalommal.

Elsőként tubusos sampont, hideg dauert és a hajlakkot vezették be, amik végigkövették a hajápolás változásait. Ezután 1927-ben újabb fejlesztéssel jelent meg a piacon, a folyékony samponnal, majd egy évre rá a hajbalzsamot is szabadalmaztatta. A piac, fogyasztók igényeit folyamatosan figyelték és törekedtek arra, hogy legelsőként elégítsék ki az emberek igényeit. A 1990-es években megnőtt a természetes alapanyagú termékek iránt az igény, kereslet, így a Schwarzkopf 1991-ben bevezette a növényi alapú hajszínezőjét, az Igora-Botanic-ot. Legnagyobb versenytársak a L’oreal, Unilever, Procter&Gamble, Beiersdorf, Garnier. Erős versenytárnak számítanak a kereskedelmi saját márkák (DM, Rossmann, Tesco-s, illetve Spar-os termékek), melyek alacsonyabb áron elérhetőek, és több esetben minőségük megközelíti a nagy márkák minőségét. A Henkel nagy, erős márkákat épített ki mindhárom stratégiai üzletágában. A versenyt a folyamatos kutatás-fejlesztéssel, és innovációval veszi fel, valamint felvásárlásokat folytat.