Ajánlott sportok az újrakezdők számára

Ha egy időben rendszeresen sportolt, de az valamilyen oknál fogva feladta, de végre sikerült leszámolnia a kifogásokkal, akkor érdemes óvatosan kezdeni és először is a lazább sportokat beiktatni a mindennapokba. A rendszeres mozgásra való visszaszokáshoz három fő dolog szükséges, mégpedig elhatározás, motiváció és kitartás.

Ha már régóta nem edzett, akkor nincs értelme és nem is szabad hirtelen beiktatni minden napra egy edzést, ilyenkor valószínűbb a sérülés és a feladás is. Az újrakezdőknek először elég, ha a gyaloglást teszik a mindennapok részévé. Le lehet tenni végre az autót, hiszen anélkül is el lehet jutni a közértbe hétvégén és bárhová máshová is. Jó idő esetén adott alternatíva a biciklizés és még a gyerekeket is magával viheti. Liftezés helyett pedig lépcsőzzön! Gyalogolni tehát jó, mert az a legegyszerűbben megvalósítható testmozgás, mert 15-30 perces gyaloglás mínusz 300 kalória, mert nem terheli annyira az izmokat, ízületeket és még lelkileg megnyugtat.

Ha már hónapok óta napi szinten gyalogol, esetenként kerékpározik, akkor itt az ideje nagyobb fokozatra kapcsolni! A kocogás és az otthoni torna is remek választás, hiszen nincsenek időhöz kötve és nem szükséges hozzájuk pénzbefektetés. A mozgásformák palettája széles, mindenki találhat kedvére valót. A fogyókúrázóknak ajánlott az aerobik, a stresszes munkát űzőknek a jóga, a zeneimádóknak zumba, az intenzív mozgásra vágyóknak a spinning, a precizitást kedvelőknek a pilates, a társasági embereknek a csapatsport.

Az intervall az újrakezdők másik nagy kedvence. Ez azt jelenti, hogy egy magasabb és egy alacsonyabb terhelési szakasz váltakozik az edzés alatt. Népszerű, hiszen nem annyira megterhelő, arról nem is beszélve, hogy nem unalmas. Ehhez az edzéshez csak egy órára van szükség, ami jelzi, ha lejárt az idő és figyelmeztet, hogy ideje váltani. Igazán kitűnő páros kikapcsolódás a szabadban, melyet érdemes kipróbálni.