Alvási szokások, amiket jobb elkerülni

Alvás

Világszerte sokan küszködnek nap, mint nap az alvással. Van, aki órákig nem tud aludni, olyan is van viszont, aki egész éjjel nem képes álomba merülni. Vannak olyan esti alvási szokások, amiket jobb elkerülni, és akár ezek is segíthetnek azoknak, akiknek problémáik vannak az alvással.

Az első tipp főként azoknak szól, akik bár tudnak aludni, de többször is felébrednek éjszakánként. Nem szabad lefekvés előtt közvetlenül vizet inni, hiszen akkor többször is fel kell majd kelni, és a vizelési kényszer akár kétszer-háromszor is felverheti az ember éjszakánként. Délutánonként sem érdemes lefeküdni, hiszen megzavarja az alvási rutint. Feküdjön le minden este ugyanabban az időben, hogy az agya készen legyen a „leállásra” és így sokkal könnyebben tud majd elaludni. A laptopokat és okostelefonokat is érdemes távol tartani alvás közben, hiszen ha lefekvés előtt használja ezeket, akkor a kütyük fénye beindítja az agyat, és nem fog tudni azonnal elaludni. Ezért ne használja készülékeit legalább 1 órával lefekvés előtt. Könyvet sem szabad lefekvés előtt olvasni, pláne ne vigye be a könyvet az ágyba.

Nem érdemes olcsó matracra sem bízni magunkat, inkább fordítson több pénzt egy matracra, mert a magas minőségű matracokon úgy alszik az ember, mint egy kisbaba. A vacsorát is lefekvés előtt körülbelül 2 órával kell elfogyasztani a jó és zavartalan alvás érdekében, hiszen ha teli hassal megy ágyba, akkor a teste ébren tarthatja az emésztési folyamat miatt. Hideg lábfejjel sem tud aludni az ember, ezért ha hideg a lába és fázik, húzzon fel egy zoknit, vagy tegyen szert egy fűtő padra. A kávéról is le kell tenni lefekvés előtt, legalább 4 órával előtte semmiképp se fogyasszon kávét, hiszen az felfrissíti és növeli az anyagcserét is, így sokkal nehezebben fog elaludni.