Amit a kardio edzésről tudni érdemes

Kardio edzés

Sokan vannak, akik nincsenek megelégedve az alakjukkal és meg szeretnének szabadulni néhány kilótól. Napjainkban számos edzésfajta közül választhatunk ezért nem meglepő, ha nehezünkre esik a számunkra legmegfelelőbb edzés kiválasztása.

Amennyiben gyorsan és biztosan akarunk ledobni pár kilót, a legjobb megoldás a zsírégető kardió edzés. A kardió edzés teljes nevén kardiovaszkuláris edzés, amelynek az a lényege, hogy aerob mozgást végez az illető, ami felgyorsítja a vérkeringést, megemelve a pulzusszámot. Tehát a mozgás intenzitása a pulzusszámmal arányos. A kardi edzést, akárcsak az erősítő edzést, meg kell tervezni, mivel nem elég csak úgy felpattanni egy gépre az edzőterembe. Természetesen itt is vannak bizonyos szabályok, amiket be kell tartani, ha azt szeretnénk, hogy eredményes legyen a folyamat. A kardio edzés számos pozitív hatással van a szervezetre: emeli a tüdőkapacitást, erősíti a keringést és a szívet, csökkenti a koleszterinszintet, a kalóriák felhasználása miatt fogyni kezd az illető, csökkenti a stresszt, jó hatással van a közérzetre stb.

Kezdő lépésként ki kell választani, hogy milyen kardi mozgást szeretnénk végezni. Több opció közül válogathatunk. Ha a szabad levegőn szeretünk mozogni, akkor a kocogás, gyaloglás, nordic walk, vagy a biciklizés is jó választás. Ha inkább edzőterembe szeretnünk járni, akkor választhatjuk a futópadot, a lépcsőzőgépet, a biciklit stb. Fontos tudni, hogy a kardio edzés lényege nem az intenzitás, hanem az időtartam. Kezdetben nyilván nem kell órákat edzeni minden alkalommal, csupán fél órát-negyven percet, majd folyamatosan lehet növelni az edzés időtartamát. Ne feledjük, hogy a mozgás, a sport mindenki számára ajánlott, nem csak azoknak, akik fogyni szeretnének vagy formálni az alakjukat.