Amit eddig még nem tudtál az úszásról…

Először is tisztázzuk le, hogy miért jó úszni. Nos, tudni kell róla, hogy javítja az állóképességet, emellett erősíti az izmokat, és az egész testet átmozgatja. Az ülőmunkát végzőknek szinte kötelezően fel kellene írni ezt a sportot, ugyanis jótékony hatással van a hátizmokra, javíthatja a tartást, az egész napos ülést remekül kiegyensúlyozza. Az úszás mindezek mellett még szellemileg is frissít, általa teljesen ki lehet kapcsolni, a vízben való lebegésnek erős stresszmentesítő hatása lehet.

Tudni kell, hogy ha valaki komolyan veszi az úszóedzéseket, rendszeresen akarja végezni ezt a sportot, akkor bizony elengedhetetlen, hogy technikailag pontosan tudjon úszni. A leggyakoribb hiba, hogy a hobbiúszók mellúszás közben a fejüket nem teszik bele a vízbe, azt végig mereven kitartják, ami pedig nincs túl jó hatással a hátizmokra, a nyak és váll környéke teljesen lemerevedik mire véget ér az edzés. Érdemes egy felnőtteknek indított tanfolyamra beiratkozni, ahol elsajátítható a helyes technika.

Ajánlott legalább hatszor ötven métert egyben leúszni az edzések során, de ha ez nem megy elsőre, akkor hosszonként lehet tartani rövid szünetet. Ilyenkor a medence szélébe kapaszkodva érdemes egy pár lábtempót végezni egy helyben. Az uszodában természetesen nem csak úszni lehet. Szintén erősítésnek szokták ajánlani a sekélyebb medencében való vízben futást.

Ha elhatároztuk, hogy komolyabban akarunk foglalkozni az úszással, akkor ajánlott az edzőterembe is ellátogatni. Ott az edzések során elvégezni néhány olyan gyakorlatot, amely elősegíti, hogy a medencében is jobban tudjunk majd teljesíteni. Ehhez elsősorban természetesen a hát- és mellizmokat, valamint a tricepszünket kell erősíteni.  Érdemes kisebb súlyokkal több ismétlést beiktatni, de figyeljünk a nyújtásra is.