Az egészségmegőrzés 3 legfontosabb eleme

Egészségmegőrzés

A betegségeket legjobb megelőzni, ezért is mondják sokat, hogy a legjobb gyógymód a megelőzés. Amíg egészségesek vagyunk nem is gondolunk arra, hogy velünk is történhet valami, hogy szervezetünk egyszer csak besokall, ám érdemes időben cselekedni, mert az sokkal egyszerűbb és olcsóbb is, mint gyógyítani a betegségeket. Vannak persze akik szeretnének tenni egészségük érdekében, viszont számtalan tévhit terjeng az egészségmegőrzéssel kapcsolatban, melyeket most eloszlatunk, illetve eláruljuk olvasóink számára a 3 legfontosabb dolgot, ami érdemes betartani.

Első: Minél változatosabban és minél többféle élelmiszerből kell különböző ételkészítési módokkal előállítani ételeinket, melyeket nap, mint nap fogyasztunk. Nem kell mindig a megszokott ételkehez ragaszkodni, meg kell ízlelni más ételeket és csak azok kipróbálása után mondhatunk véleményt, ugyanis ha nem próbáljuk ki újdonságokat, akkor a változatos táplálkozást igen nehéz megoldani. A sokszínű, étrend máris ad egy biztosítékot, hogy minden szükséges tápanyagot, vitamint megkap a szervezetünk.

Második: Már sok helyen hallhattuk, de bizony igaz, tehát együnk kevésbé zsíros ételeket és a főzéshez, sütéshez inkább margarint vagy olajat használjunk mintsem zsiradékokat. Ez kiemelten fontos azok számára akik például ülőmunkát végeznek vagy betegek és nem mozognak eleget. A gőzölést, párolást, a fóliában, fedett cserépedényben történő ételkészítést részesítsük előnyben és mellőzzük a zsiradékkal történő rántást is.

Harmadik: Nem szabad egyszerre sokat enni, inkább naponta négyszer-ötször is étkezzünk és egyik étkezés se legyen túlságosan bőséges,de nagyon kevés sem, egyenletesen kell elosztani a táplálkozásokat. Ami még fontos, hogy együnk nyugodtan és kényelmes körülmények között, ne kapkodjunk, ne faljunk, hagyjunk időt gyomrunknak az emésztésre.