Az egészségre jótékonyan ható őszi termések

Datolyaszilva

A nagyon ízletes és számos módon elkészíthető sütőtök a jó emésztésért tud sokat tenni, de véd a káros napsugárzás és a rák ellen is. Bőséges rosttartalma révén gyorsítja az emésztést, emellett bőven tartalmaz karotinokat. Az alfakarotin csökkenti a tüdőrák kialakulásának esélyét, a bétakarotin erősíti a szervezetet a téli betegségekkel szemben, a lutein pedig óvja a szemet a nap káros sugaraitól, amelyek bizony még a téli hónapokban is ártalmasak lehetnek.

Datolyaszilva ugyancsak véd a rák ellen, de a fáradtság ellen is sokat tud tenni. Bőséges gyümölcscukor tartalmának hála a datolyaszilvából elegendő energiát nyerhetünk, ezért főleg akkor előnyös sokat enni belőle, ha a szervezet az évszakváltásra nyomasztó kimerültségérzéssel reagál, illetve mind fizikailag, mind szellemileg feszített tempójú elfoglaltság vár ránk. A datolyaszilva remek A- és C-vitamin forrás, a K-vitamin tartalma pedig erősíti a hajszálerek falát, valamint rák elleni antioxidánsokban is gazdag.

A szőlő a szép bőrért és alakért tud tenni, de a rák ellen is kiváló. A szőlő egyedülálló hatóanyagai táplálják és rugalmasan tartják a bőrt, így segítenek megelőzni a ráncok kialakulását. A benne levő polifenol pedig gátolja a rákos sejtek képződését. A magtalan szőlő cukortartalma alacsonyabb, mint a többié, illetve fokozottabb bélmozgást is okoz, ezért azok, akik az emésztés során bizonyos gyümölcsöket nehezebben tolerálnak inkább kerüljék ezt a fajtát.

Gesztenye kiváló feszültségoldó és „okosító” is egyben. Tudni kell, hogy tele van magnéziummal, ezért oldja a testi és lelki merevséget, így a hirtelen mozdulatra létrejövő izomgörcs hajlamot éppúgy csökkenti, mint a szorongást, levertséget vagy más egyéb depressziós tüneteket. Fontos még, hogy Omega-3 zsírsavai okosító hatásúak, mivel javítják a koncentrációt és a memóriát is.