Egészségünk támasza, a hagyma – fokhagyma

Hagyma - fokhagyma

Gasztronómiai kultúránk igen erős jellemzői, a hagymák. Hiszen számtalan recept alkotói elemei, nemzeti ételeink nélkülözhetetlen velejárói. Sokan szívesen fogyasztják őket, de nem csak az íz világuk szól mellettük.

Antibakteriális és gombaellenes hatása a szuper-ereje. Hiszen számtalan gyógyszer kaphatunk a patikába, amelyet alkalmazhatunk megbetegedés esetén, de amennyiben lehetséges, jobb természetes segítséggel megoldani a fennálló problémát. Számtalan egészség megőrző hatása van még, mint például a vértisztító és vérnyomáscsökkentő hatása, segíti az emésztést. Fogyasztása akár bizonyos rákfajták kialakulásának az esélyét is csökkentheti. A hagymák közül a legmagasabb a nitrogén és a foszfortartalma, de ezen kívül kálium, kalcium és magnézium is található benne. Emellett tartalmaz még A, B, C, és E-vitamint is. Fontos szempont, hogy akkor fejti ki legjobban a hatását, ha nyersen fogyasztjuk. Javára írhatjuk még a növénynek, hogy már 5000 éve része az emberek életének.

Elmondható, hogy a fokhagyma mellett, a hagyma is igazoltan, antimikróba hatású. Már az ókori egyiptomiak is használták a múmiák bebalzsamozásához. Felső légúti betegségek esetében komoly segítség lehet. De az emésztőnedvek termelődését is fokozza, enyhíti a bélgörcsöket. Bélféregűzésre, vizelethajtásra és étvágygerjesztésre is alkalmazható. Csökkentheti a szívroham kockázatát. Emellett alkalmazható érelmeszesedés megelőzésére, segít megelőzni a koszorúér-megbetegedést, a trombózis, és gátolja a vérrögképződés kialakulását. Természetesen táplálékként is rendkívül hasznos, hiszen tartalmaz B1, B2 és C-vitamint, kalciumot, káliumot, jódot, foszfort, cinket, szelént, nikotinsavat és flavonoidokat. Fűszerként is sokoldalú, hiszen számos étel hozzávalója. Nyugodt szívvel lehet tehát fogyasztani, sőt, mint kiderült kifejezetten hasznos élelmiszer.