Ezért érdemes futnunk

Futás

Mindannyian tudjuk, hogy a rendszeres mozgás számos jótékony élettani hatással van ránk; véd a különböző betegségek kialakulásával szemben és még fittebbé is tesz.

A futás évtizedek óta kiemelt jelentőséggel bír a testmozgás formái között. Nincs szükség komolyabb felszerelésre, csak egy jó cipőre és egy megfelelő területre, ahol futhatunk. Mondhatnánk azt is, hogy a futás ma reneszánszát éli, hiszen egyre többen látják szükségét a rendszeres testmozgásnak. Ez mindenképpen pozitívumként értékelhető; az emberek érzik és tudják, hogy a megfeszített stresszes munkaidő után nem a tévé előtti hempergésre van szükségük, hanem valami olyasmire, ami felpezsdíti a vérüket.

Szerencsére minden településen megtalálhatók azok a területek, ahol futhatunk. A városokban rendszerint vannak olyan parkok vagy futópályák, ahova bármikor lemehetünk. A falvak környéke pedig önmagában futópályának tekinthető. Csupán egy megfelelő lábbelire van szükség. Kifogás pedig aligha található az ellustulásra.

Nagyon sokan a futást fogyókúrás célokra alkalmazzák. Nagyon helyesen teszik, hiszen az ilyen jellegű kardio edzés kivételesen hatékony a kilók csökkentésében. Ha súlyt szeretnénk veszíteni, akkor mindenképpen hosszabb időn át tartó futóedzésekre lesz szükségünk. Nem érhetjük be 10-15 perces kocogásokkal, hiszen a szervezetünk ez idő alatt szinte csak a felhalmozott cukrokat használja el, de nem nyúl a zsír tartalékokhoz. Némi kitartással és fegyelmezett edzéssel szép eredményt érhetünk el. Azonban meg kell jegyezni, hogy az ilyen módon elért testsúly megtartása érdekében mindenképpen életmódváltásra van szükség; vagyis a kívánt eredmény elérése után sem huppanhatunk vissza a tv készülékek elé. Amit jól csinálunk, azt ne hagyjuk abba!