Futás vagy úszás, melyik a jobb?

A futás és az úszás is egyaránt kiváló testmozgás. Amennyiben nem tudod eldönteni, hogy melyiket válaszd, mindig azt vedd figyelembe, hogy milyen egészségügyi állapotban vagy, illetve hogy ilyen cél vezényel bennünket.

A futás és az úszás is egyaránt javítják a keringést, és erősítik a testet. Ám a futás során gyorsabban égnek a kalóriák, és a csontsűrűséget is növeli. Az úszás viszont sokkal kíméletesebben hat, de az egész testet mozgatja át. A futás előnyei közül rögtön első helyre azt helyeznénk, hogy a legjobb kalóriaégető. Bárhol is választjuk a futást, mint edzést, legyen szó dombvidékről, városról, futópályáról, az biztos, hogy a leggyorsabban égethetjük el a kalóriát. Abban az esetben, ha gyors fogyást szeretnénk elérni, akkor a futás a nekünk való. Továbbá erősíti a szív és érrendszert, és megnöveli a vér áramlását az agyban. Amennyiben a rendszeres futás mellett döntünk, akkor észre fogjuk venni, hogy a nyugalmi pulzusszámunk csökkeni fog, ez pedig annak köszönhető, hogy a szív több vért pumpál testbe.  A futás során a testben minden egyszerre és egy ütemre mozog, illetve több oxigén jut az agyba, így segítve a gondolkodást.

Az úszás tökéletesen megmozgatja a test, egyike azon szív és érrendszeri gyakorlatoknak, amely a felsőtestet is edzi. Az úszás sosem fog olyan vékonnyá tenni, mint egy futót. De teljesen egyensúlyba hozza testünket. Továbbá egy olyan sport, amely nem terheli meg az ízületeket, így térd és csípő problémákkal küzdők részére is ajánlott. Az úszás egyszerre erősíti a kart, a vállat, mellkast, a hátat és a lábat is egyben. A víz egy univerzális ellenállás, amely azt jelenti, hogy bármerre is mész az izmoknak mindig dolgozni kell. Az úszás jót tesz a keringési rendszernek és megtanítja, hogyan kell az oxigént hatékonyan felhasználni.