Hasznos tanácsok a téli kocogáshoz

Télen sem kell lemondani a futás öröméről, sőt az ünnepekre való tekintettel nem is ajánlott kihagyni. A kényelmes téli futáshoz a réteges öltözködés kulcsfontosságú. Fontos ellenben az is, hogy megmaradjon a könnyed mozgás érzése. Tudni kell, hogy a rétegek közti levegő biztosítja a meleget. A megfelelő hőmérséklet eléréséhez felső testünkre általában három, amíg a lábunkra pedig két réteget kell felvennünk.

Öltözködés során az alsó réteg a legfontosabb, hiszen ha megfelelő, akkor az melegen és szárazon tart. Válassz testre simuló, hosszú ujjú ingeket és hosszú, műszálas alsóneműt, amelyek nem csak felszívják a nedvességet, azt el is párologtatják. A középső, hőtartó réteg már nem kötelező. Ha igényled, akkor könnyű, meleg ruhadarabokat válassz. A felső réteg esetében a legjobb egy szélálló dzseki. A futásnak kissé fázva érdemes nekiindulni, mivel a mozgás során jelentős mennyiségű hő termelődik. Kell sapkát vagy fejpántot is választani, mivel a sapka fontos védelmet nyújt a fej és a szervezet számára.

Ha a megfelelő öltözet megvan, akkor jöhet a bőr védelme. A bőr védelme érdekében érdemes ajakvédő krémet használni, a fedetlenül hagyott bőrfelületet pedig minél inkább zsíros kenőccsel bekenni. A vizes krémek a hidegben nem hatékonyak. Hidratáló kézkrém sem árt, még akkor sem, ha kesztyűben futsz, mert a hideg és a szél rendkívül szárítja a bőrt.

A hidegben történő futásnál fontos a megfelelő bemelegítés. A tél az egyenletes, inkább lassabb futások, és laza kocogások ideje. Hóban, és jégen nem célszerű gyors futást választani. Nagyobb hidegben és szélben tanácsos az orron keresztül lélegezni és szájon kilélegezni. Bár hidegben kevésbé érezhető a folyadék hiánya, mégis fontos a folyadék pótlása, hiszen testünk ugyan úgy izzad a réteges öltözéknek hála.