Honnan tudja az üzemanyag szivattyú, hogy mikor van tele?

Belegondolt már abba, hogy amikor a benzinkúton van az üzemanyag szivattyúk honnan tudják, hogy tele a tank? Bár érdekes lenne, ha egy mesebeli manó felkiáltana egy koboldnak az üzemanyag tartályhoz, hogy tele van, viszont mégsem ez a helyzet, hanem ilyenkor életbe lép az üzemanyag szivattyú automatikus kikapcsolása.

[wp_ad_camp_1]

Az automatikus kikapcsolás visszavezethető egészen 1939-ig, így ez nem a modern technológiának és eszközöknek köszönhető. Ez egy igen egyszerű rendszer, ami nagymértékben függ a vákuumtól, ami a tüzelőanyag-szivattyú szívófejében található. A nyomáscsökkenés akkor következik be, amikor gáz vagy folyadék áramlik át a csövön vagy ebben az esetben a fúvókán. Legközelebb ha látja a szivattyút, akkor nézze meg a fúvóka csúcsát, és látni fog valahol az oldalán egy kis lyukat. Itt található a Venturinak nevezett bemenet, és ez hozza létre a levegő szívását a gáztartályban.

Amikor eljut a benzinkúthoz, a tartály üres és nincs benne levegő, de amikor a tartályt üzemanyaggal tölti fel, akkor a levegő el kell hagyja a tartályt és az üzemanyagrendszerbe kerül, hogy fenntartsa a levegő és az üzemanyag egyensúlyát. Amikor már elég üzemanyag van a  tartályban, akkor az üzemanyagszint eléri a Venturi bemenetet és így nem fér majd be több levegő, tehát egy egyenetlenség jön létre a nyomásban. Ez az egyenetlenség pedig elindít valamit ami kikapcsolja az üzemanyag szivattyút, így idejében kikapcsol a szivattyú és nem kerül majd üzemanyag a cipőjére.