Így javíthatod a hallásodat…

A gyógyszerek, amiket beszedünk, az ételek, amiket rendszeresen fogyasztunk és igen, a zenehallgatási szokásaink is hatással vannak hallásunkra. Érdemes követni az orvosok és a táplálkozási szakértők tanácsait, hogy hallásunkat megőrizzük vagy javítani tudjuk.

A hallásromlás általában nem egyik pillanatról a másikra következik be, egyetlen hangos koncert után még nem fogunk megsüketülni. Ez egy hosszú, egy-két évtizedes folyamat, melynek jeleit lehet, hogy észre sem vesszük. De tenni a hallásunk megóvása érdekében soha sem késő. A legjobb, ha amikor csak lehet, csökkentjük a zajterhelést. Hogy ez mikor túl nagy, azt egyszerűen eldönthetjük. Amikor fel kell emelni a hangjukat ahhoz, hogy meghallják, amit mondunk vagy kellemetlennek érezzük magunkat a zajok miatt, ideje elhagyni a helyiséget.

Egy kutatás eredménye szerint azoknál a nőknél, aki rendszeresen szednek ibuprofent heti két-három alkalommal, 13%-kal nagyobb eséllyel következik be halláskárosodás, míg azok, akik heti 6-szor vagy annál többször szedik, 24%-kal növelik a hallásromlás valószínűségét. Az aszpirinnel kapcsolatban ilyen káros hatásokat nem mutattak ki.

Bizonyos ételek sokat javíthatnak a halláson. Akik kétszer vagy annál többször esznek hetente halat, 42%-kal csökkentik az időskori hallásromlás esélyét. A cukor és a feldolgozott szénhidrátok mennyiségnek csökkentésével megvédhetjük az érrendszert, ezáltal javíthatjuk a belső fül állapotát.