Készíts otthon ízletes, magvas házi kenyeret!

Ha vendégeket vársz, finom vacsival szeretnéd őket meglepni, akkor a legjobb, ha a vacsora minden elemét Te magad készíted el és biztos, hogy mindenkit leveszel a lábáról. A házi sütésű kenyérről mindenki tudja, hogy jóval egészségesebb, mint amit a boltban vásárolhatóak. Az utóbbiak tele vannak tartósítószerrel, némelyek még nejlon csomagolást is kapnak annak érdekében, hogy minél több ideig maradjanak fogyasztásra alkalmasak.

Hogy ezek mennyire tekinthetőek egészségesek, az bizony kérdéses. Ha igazi csoda vacsit akarsz, vagy ha egyszerűen csak egészséges ételt szeretnél az asztalra tenni, akkor vásárolj inkább különböző magvakat, és készíts belőlük otthon egészséges kenyeret. Hogy segíthessünk, egy rendkívül ízletes receptet mutatunk be.

A házi kenyér hozzávalói között szerepel ötszáz gramm teljes kiőrlésű liszt, négy gramm szárított vagy húsz gramm friss élesztő, háromszázötven milliliter langyos víz, egy teáskanál só, egy teáskanál cukor, két evőkanál olívaolaj vagy alternatívaként ötven gramm vaj.

A lisztet egy mélyebb tálba kell tenni, majd a közepébe lyukat kell fúrni. Ha ez megvan, akkor töltsd bele a víz negyedét, morzsold bele az élesztőt és a cukrot, majd alaposan keverd el a masszát az ujjaddal. A sót a lisztre szórd rá. Amikor felfutott az élesztő, keverd össze azt a liszttel, add hozzá a vajat és a többi vizet. A magokat keverd a tésztába. Használhatsz napraforgót, tökmagot, lenmagot és szezámmagot is. A tésztát hagyd állni negyed óráig.

Amikor minden kész, akkor formázz belőle cipót, a tetejét szórd meg magkeverékkel. Kivajazott, kilisztezett tepsibe még fél órán keresztül hagyd kelni a tésztát. Végül tedd a sütőbe, és nagyjából egy-másfél órát süsd először ötven fokon, majd egy negyed óra elteltével százhetven fok körüli hőmérsékleten.