Küzd le végleg az érzelmi evést!

Először is fontos, hogy változtass a belső diskurzuson. A személyen belüli kommunikáció tulajdonképpen a gondolataid megfogalmazódását jelenti, ami teljesen normális, de az korántsem mindegy, hogy mi hangzik el a fejedben. Ha olyan mondatokat emlegetsz, melyek azt sugallják, hogy ha nem eszel, akkor kimarad valami az életedből, töröld ki. Ehelyett hajtogasd azt, hogy büszke vagy arra, hogy törődsz a testeddel, képes vagy nemet mondani az egészségtelen ételekre.

Szinte biztos, hogy az önjutalmazási rendszered összefügg az evéssel. Ideje azonban gyorsan lecserélned a csokit, a kekszet meg a sós rágcsálnivalókat másra. Egy szép felsőre például, egy gyönyörű frizurára, vagy egy kellemes fürdőre. Egy masszázs vagy egy új, divatos táska biztosan felér egy szelet tortával. A lényeg, hogy ne jutalomként, hanem üzemanyagként tekints a kajára, amiből persze koránt sem mindegy, hogy milyet kap a szervezeted.

Adott az úgynevezett neurolingvisztikai programozás. Ez arra szolgál, hogy megváltoztasd a gondolataid. Csukd be például a szemed, és összpontosíts valamelyik kedvenc ételedre, amit szeretnél viszont a jövőben elkerülni. Ezután gondolj valamire, ami végtelen undorral tölt el. Lehet az béka vagy patkány is akár. Képzeld el az imádott nassolni valódat, amint békák ugrálnak rajta, vagy a patkány rágcsálja. Minél élénkebbé teszed ezt a képet a fejedben, annál hatékonyabb lesz.

Fontos, hogy az apró sikereket is meg tudd becsülni. A drasztikus változtatások helyett alakíts ki könnyen betartható szokásokat, amelyek nem igénylik, hogy teljesen a feje tetejére állítsd az életedet. Kezdetnek az is óriási előre lépés, ha mindennap ráveszed magad egy félórás sétára, vagy heti kétszer egyórányi edzésre, esetleg elfelejted az üdítőket és helyette ízletes, cukormentes teát fogyasztasz.