Mennyire egészséges a szóját fogyasztani?

Ha pár évet vissza menyünk az időben, akkor mindenki számára felidézhető, hogy sokáig azt hallottuk, hogy a tofu és társai a legegészségesebb élelmiszernek számítanak. Ám az utóbbi években ez hirtelen megváltozott és negatív vízhangot hallhattunk velük kapcsolatban.

Mi most annak jártunk utána, hogy mi is az igazság a szója babbak kapcsolatban. A szójababból készült élelmiszereket más régóta azok közé soroljuk, melyek az egészséges vonalat képviselik. Ezek a készítmények főként azoknak a nőknek az étlapjáról nem hiányozhattak, akik valamennyire is adnak az egészségükre. Bár az európai szója fogyasztás messzemenőleg elmarad az ázsiaitól, az öreg kontinensen is elkezdett növekedni a tendencia. Vagyis egyre inkább előnyben részesítik a szójatejet, joghurtokat, kakaós készítményeket és szójakockákat is. Viszont nem árt kicsit jobban utána nézni, hogy mit is fogyasztunk nap, mint nap, ugyanis az elmúlt években olyan hírek láttak napvilágot, melyek sokkal inkább azt támasztják alá, hogy egyes készítmények akár ártalmasok is lehetnek a szervezetünkre. A szójából készült termékek magából a szójababból készülnek. Melyről elmondhatjuk, hogy nagyon nagy a B-vitamin tartalma, illetve a többszörösen telített zsírsavtartalma. Ezen felül gazdag még kalciumban, illetve folsavban és szelénben is.

Továbbá elmondhatjuk még róla, hogy különféle ásványi anyagok is megtalálhatóak benne, viszont koleszterint egyetlen egy grammot sem tartalmaz. A szójából készült termékeket számos módon használhatjuk fel, melyek mind nagyon egészségesek. Csak egyetlen egy dologra kell oda figyelnünk, mégpedig, hogy másodlagos növényi anyagokat, vagyis izoflavonokat is tartalmaz. Melyekről az állatkísérletek során bebizonyosodott, hogy bizonyos körülmények között akár rákeltő hatást is produkálhatnak.