Mi a sajtóközlemény?

A sajtóközlemény a modern újságírás egyik professzionális alapeszköze, nyílt kommunikáció. Felhasználásával fontos információk juttathatók el a média képviselőihez, akik tetszés szerint, szabadon dolgozhatják át a kapott híreket, hogy olvasmányos formában publikálhatók, megoszthatók legyenek. Tájékoztató jellegénél fogva egyre nagyobb népszerűségnek örvend az üzleti világban, de az élet számtalan területén alkalmazzák, mint jól bevált, hasznos segítséget a naprakészség fenntartásához.

[wp_ad_camp_1]

A sajtóközlemény szerkezete speciális: jól felépített tartalma adja meg a közölt hír értékét. A lényegre törő cím nemcsak figyelemfelkeltő, de utal a cikk fő mondanivalójára is. Alcímnek abban az esetben van helye, ha nagyobb lélegzetvételű, összetettebb témáról van szó. Minden esetben figyelni kell a részletekre! A pontos helyszín- és dátum mellett a nevek is jelentőséggel bírnak. A hol, mikor, kit, mit kérdésekre válaszolva szükséges megfogalmazni az üzenetet. A sajtóközlemény ihletőjéről, vagyis az adott cégről pár mondatban össze kell foglalni a legfontosabb tudnivalókat, majd jöhet a részletező bevezetés, utalva a mondandóra. A sajtóközlemény kifejtésénél több módszerrel lehet dolgozni. A hírtől függően nemcsak szövegek, de fénykép-, hang- és videó üzenetek közlésére is van lehetőség, melyek gyakran hatásosabbnak bizonyulnak az írott szónál. A formai szabályok betartásával, a helyesírás ellenőrzésével és a csatolt fájlok társításával tökéletes hírösszefoglalót kapunk, melyet szabad felhasználását követően számtalan változatban, különböző médiumokban láthatunk viszont.

A sajtóközlemény hírértékét nagyban meghatározza, mennyire igényes a tartalom összeállítása. A céges logó és az elérhetőségek feltüntetése elengedhetetlen, ez hitelesíti ugyanis az adott témát biztosító hírközlő személyt, és lehetőséget ad a felmerülő kérdések feltevésére. Közvetlen kapcsolatot teremt a sajtóközleményt kiadó vállalat és az újságírók között, hosszú távon pedig leegyszerűsíti, hatékonyabbá teszi a közérdekű publikálást. Ügyelve a környezetre, ajánlott a digitális anyagot CD-re menteni és úgy küldeni, mintsem papírra kinyomtatni. Az e-mailben történő tájékoztatás során érdemes pontos megnevezésekkel és tömörített állományokkal dolgozni. Nagyobb terjedelem esetén, feltöltve az adott dokumentumot az internetre, megadható a kapcsolódást biztosító link, melyre kattintva a címzett egyenesen eljut a sajtóközleményt jelentő aktuális információig.