Miért fogyasszunk Chia magot?

Manapság egyre több olyan termékkel találkozhatunk, melyek jótékony hatásai már-már szinte hihetetlenek tűnnek. Ám igen is léteznek ilyen élelmiszerek, csak sok esetben nem is ismerjük őket.

A Chia mag, vagyis más néven azték zsálya. Amely egy nyári lágyszárú növény. Közép és Dél-Mexikóban Guatemalában őshonos ez a növény. Már az aztékok is termesztették és legalább olyan fontos élelmiszer volt számukra, mint a mai emberiség számára a kukorica. A Chia mag nagy mennyiségben tartalmaz fehérjét, omega 3 és omega 6 zsírsavakat. Ez mellett a rozstartalma is igen magas, ugyanis 18-30 % között található meg benne, így fontos szerepet játszhat a napi rostbevitel biztosításában. A Chia mag mára már azok körébe is elért és népszerű, akik nem kifejezetten hívei az egészséges táplálkozásnak. Népszerűsége talán annak is köszönhető, hogy olyan módú fogyasztását is ismerté tették, amelyre sokan nem is gondoltak volna. Régebben péksüteményekben, gabona-pelyhekbe találkozhatunk vele.

Mára pedig nagyon népszerűvé váltak a Chia magokból készült pudingok, turmixok, sütemények. A jótékony hatásait szinte végtelenül sorolhatnánk, de talán említsük meg a legfontosabbakat: magas az antioxidáns tartalma, így csökkentheti a rák kialakulását, szintén a sok antioxidánsnak köszönhetjük, hogy lassítja az öregedést, a magas rosttartalma miatt serkenti az emésztésünket, csökkenti a gyulladások kialakulását és az omega 3 és 6 zsírsavaknak köszönhetően csökkenti a koleszterin szintet és óvja a szív működését. A glikémiás indexe nagyon alacsony, így a vércukorszintünkre is jótékony hatással lehet és ez mellett segíti a kiegyensúlyozott működését is. Arra mindig figyeljünk, hogy a napi ajánlott mennyiséget ne lépjük túl, amely nem lehet több 15 grammnál.