Milyen egészségi előnyei vannak a jákafának?

A jákafa a C-vitamin és más alapvető tápanyagok egészséges forrása, és a kutatás azt sugallja, hogy számos egészségügyi előnyhöz juttathatja az embereket. A jákafa egy trópusi fa amely gyümölcsöt terem délnyugati Indiában. A Moraceae növénycsaládhoz tartozik, amely magában foglalja a földiepreket, a fügét és a kenyérgyümölcsöket is.

A jákafa gyümölcse nagy, vastag, sárga hússal és ehető magokkal és hüvelyekkel rendelkezik. A húsa édes, megkülönböztető íze van, amelyet néhányan a banán és az ananász közötti keresztként jellemeznek. A rostos szerkezete miatt az emberek gyakran használják a vegetáriánus vagy vegán ételekhez. Ebben a cikkben a jákafa potenciális egészségügyi előnyeit vizsgáljuk. Azt is megvizsgáljuk, hogy milyen táplálkozási előnyöket, kockázatokat tartalmaz, és hogy hogyan adjuk hozzá az étrendhez. Az állatkísérletek arra utalnak, hogy a jákafa magjai csökkenthetik az alacsony sűrűségű lipoprotein koleszterin szintjét és növelhetik a magas sűrűségű lipoprotein koleszterin szintjét.

Az LDL-koleszterin, vagy a “rossz” koleszterin egy viaszos lerakódás, amely az artériák belső falához ragadhat. Mivel ezek a lerakódások felhalmozódnak, korlátozhatják a véráramlást, amely növelheti a vérnyomást és növelheti a szívroham vagy a stroke kockázatát. A jákafa jó káliumforrás. Az American Heart Association (AHA) szerint a káliumban gazdag élelmiszerek csökkenthetik a vérnyomást. A kálium csökkenti a vérnyomást azáltal, hogy ellensúlyozza a nátrium hatásait és csökkenti a feszültséget a véredények falában. A gyümölcstermékek olyan anyagokat tartalmaznak, amelyeket fitokémiai anyagoknak neveznek, mint például flavonoidok, szaponinok és tanninok. Az Amerikai Rákkutató Intézet szerint számos fitokémiai anyag rendelkezik antioxidáns tulajdonságokkal, ami azt jelenti, hogy segíthetnek a szabadgyökök hatásainak leküzdésében.