Mindent a fehér húsokról

Ha hosszú ideig egészségesek szeretnénk maradni, akkor fogyasszunk fehér húsokat. A szakemberek egybehangzó véleménye szerint sokkal kevesebb ugyanis a zsírtartalmuk mint a vörös húsoknak.  A fehér húsoknak magas a fehérje tartalma, sok foszfort tartalmaznak és jelentős a B3 vitamin tartalmuk.

Ebbe a körbe tartoznak a szárnyasok, a csirke, pulyka, kacsa és liba valamit a nyúlhús. Szintén a fehér húsok közé sorolják a különféle halakat és a tenger gyümölcseit. Rengeteg recept közül válogathatunk az interneten, melyeknek a fő összetevője a fehér hús. Amire nagyon oda kell figyelni, az a megfelelő tárolás. A szárnyasok ugyanis könnyebben megromlanak, mint a vörös húsok és veszélyes szalmonellafertőzést kaphatunk el. Ezért mindenképpen javasolt a szárnyasok megfelelő átsütése vagy megfőzése magas hőmérsékleten. A magyar gasztronómia egyik kedvence alapanyaga a szárnyas hús.

A tradicionális magyar szárnyas receptek az Újházy tyúkhúsleves, a csirkepörkölt, a sült libamáj receptjei. Ezeket otthon is könnyedén elkészíthetjük, nem szükséges hozzá komolyabb ételkészítő tudás, nem kell hozzá szakácsnak lennünk. A fiatalok kedvelt étele az ízletes grill csirke, amely a nyár egyik kedvenc fogása, hisz könnyen elkészíthető, kedvelt a balatoni strandokon is. A fehér húsok mellé köretként ajánlható sült burgonya és párolt zöldség, de kukorica körettel is igen ízletesen fogyaszthatjuk el.  Természetesen a savanyúságot se felejtsük el, ami lehet akár cékla, káposzta, savanyú uborka és almapaprika is.