Ne hibázz, legyél figyelmes az edzésnél!

Lehet, hogy első hallásra furán hangzik, de nagy hiba, ha nem figyelsz a nyelvedre felülés közben. A nők többsége hajlamos rá, hogy inkább a nyakizmait dolgoztassa felülés és hasprés közben, nem a hasizmait, ami végső soron a fő cél lenne. Ez nem csak rendkívül kényelmetlen, de időpazarlás is. Márpedig, ha a nyelvet a szájpadlásodhoz szorítjuk, mielőtt elkezdenénk a gyakorlatsort, a nyak olyan helyzetbe kerül, hogy kénytelen lesz a hasad dolgozni.

A másik hiba, ha nyújtasz a kardió edzések előtt. Természetesen semmi bajod sem lesz tőle, ha ülve próbálod megérinteni a lábujjaidat a kezeddel. Ez viszont elég unalmas, sőt hasznod sem származik belőle. A kardió előtti bemelegítés leghatékonyabb módja, ha az edzés során alkalmazott mozdulatokat lassabban imitálod. Futás előtt célszerű öt percig sétálni, az elliptikus trénert pedig először egyszerűen csak legkönnyebb fokozatra állítani.

Az kifejezetten helyes, ha súlyzós edzést is végzel. A súlyok igazi csodát művelnek az idomaiddal, ám csak akkor, ha odafigyelsz a terhelés fokozatos növelésére is. Nem elég csak a gyakorlatsoron változtatni időről időre. Ugyan így a súlyt is érdemes növelni. Hogy mindezt milyen időközönként és mennyivel teszed, azt Te kell, hogy érzed, vagy kikérheted egy szakképzett személyi edző véleményét is.

Tudni kell, hogy az edzés előtti evés bizony nagy hiba. Az evés ugyanis nem energiával tölti fel a szervezeted, hanem elvonja azt a szervezettől. Az energiaszeletek többsége tele van rosttal, ami tényleg egészséges dolog, de nem könnyű megemészteni. Ha tehát edzés előtt eszel, akkor a tested a tápcsatornára összpontosítja erőforrásait az izmaid helyett. Amennyiben edzés előtt mindenképp enni akarsz, akkor válaszd a banánt, de kerüld az almát. Természetesen nem csak az edzés előtti evésre kell figyelni, utána sem érdemes teleenni magad.