Nordic walking, avagy gyalogolj bottal!

A hétköznapi ember, ha kicsit mozogni akar, leugrik a konditerembe, vagy elmegy úszni, futni, kerékpározni. Azonban ma már egyre több újabb mozgásforma létezik, amit esetleg ki is próbálhatunk, ha kedvünk tartja. Az egyik ilyen a Nordic Walking.

A Nordic Walking, más néven északi gyaloglás, eredeti fordításban bottal gyaloglást jelent, története az 1930-as évekre nyúlik vissza.

A technikáját eredetileg a sífutók használták, hogy akkor is képesek legyenek formában tartani magukat, ha épp nincs hó. A Nordic Walking mai változatát egy finn diák és egy sportszergyártó cég fejlesztette ki egymással karöltve.

A sport során két speciális bot segítségével az izomzatunk kilencven százalékát meg tudjuk mozgatni úgy, hogy a mozgás az ízületeinket és a szívünket ne terhelje meg, mégis fejtsen ki jó hatást a szervezetünkre.

Az intenzív gyaloglást mindenkinek javasolják, aki formában szeretné tartani magát és a kondícióját, szeretné könnyedén fejleszteni az izomzatát, netán fogyni szeretne, megelőzné a csontritkulást, magas vérnyomással és/vagy szív és érrendszeri problémákkal küzd.

Kutatások bizonyítják, hogy a botok használata 30%-kal tehermentesíti a csípő- és térdízületeket a hagyományos gyalogláshoz képest. Ha egy sportoló 1000 métert sétál botokkal, akkor a combcsont és a lábszárcsont közötti nyomás a normál gyalogláshoz képest kb. 1,4 tonnával kevesebb! 1,4 tonna! Ez már valami, ugye?

A Nordic Walkingot ma csaknem  40 országban ismerik és alkalmazzák, 2007-ben a spotot űzők számát 7,5 millióra taksálták világszerte. Ma a legdinamikusabban fejlődő tömegsportnak mondhatjuk, leginkább Észak- és Nyugat-Európában, az Egyesült Állam­okban, és Japánban örvend különös népszerűségnek.

Magyarországon is működik ma már Nordic Walking Akadémia.