Parmalat, a minőség

Parmalat

A Parmalatot 1961-ben alapította Calisto Tanzi, aki az apja halála után örökölte meg a nagyapja által alapított szalámi és konzervgyártással foglalkozó vállalakozást. Az alapító vágyait azonban nem elégítette ki a sonkák érlelése, és a termékek nem is rendelkeztek márkanévvel.

Ezért Calisto Tanzi elhatározta, hogy olyan terméket akar előállítani, amelyet egy erős márkával különböztet meg a többi terméktől. Ezért létrehozott egy pasztőrözéssel foglakozó kis üzemet, azzal a céllal, hogy a környék tejtermelőitől összegyűjtse a tejet. Hamarosan felvásárolta a környék tejfeldolgozó üzemeit. Mára már egy harminc országban jelenlevő tejtermékekkel, édességekkel és gyümölcslevekkel kereskedő vállalathalmaz.  A Parmalat küldetése: az élet a legértékesebb termék. A Parmalatnál azt választották, hogy ezt táplálják. Ezért minden Parmalat termék a táplálkozási igényeket elégíti ki a legmagasabb minőséget garantálva. Mindezt a fogyasztók jólétéért teszik. Alapítása óta a következő alapelveket vallja, amelyek egymással szorosan összefüggenek:

  • Minőség
  • Innováció
  • Kommunikáció
  • Márka
  • Emberek

A Parmalat alapvető célja a termékek magas minőségének biztosítása. A minőség nem más mint megfelelés a fogyasztók igényeinek, a legjobb alapanyagok kiválasztása, a magas egészségügyi követelményeknek való megfelelés és a környezeti károk csökkentése.

Az innováció tette lehetővé olyan termékek megszületését mint az UHT tej, vagy a Tetrapak csomagolás. A kommunikáció teszi lehetővé a termékek megismertetését a fogyasztókkal.

A márka elengedhetetlen abban, hogy a minőséget kommunikálja a fogyasztók felé, hogy a márkával a minőséget azonosítsák. Az emberek akik a Parmalatnál dolgoznak a garancia arra, hogy megvalósuljon a valóságban is a küldetés és a Parmalat által vallott értékek.

Az alapító gondolata továbbél azáltal, hogy ma is a legfontosabb egy erős márka létrehozása. A Parmalat az ezredvég cirkuszából – Forma 1 és AC Parma – épített imázst a termékei köré.