Segítünk, hogy abbahagyd a horkolást

Először is próbálj testhelyzetet változtatni. Ha a hátadon fekszel, akkor a nyelved a gravitáció hatására könnyen hátracsúszhat, aminek a következtében a gége légáramlása akadályozódik, és máris jön a horkolás. Ellenben ha az oldalara fordulsz, akkor máris felszabadulnak a légutak. Alvásszakértők például azt javasolják, hogy ha nagyon megszoktad a háton pihenést, akkor szerezz be egy egész testet megtámasztó anatómiai párnát.

A horkolás oka lehet az alkohol is, tehát az alkoholt kerüld el! Ez a vegyület egyes nyugtatókkal együtt rontja a nyugalmi állapotú izomtónust gége környékén. Ennek következtében, ha lefekvés előtt négy-öt órával, esetleg még később iszol, akkor jelentősen megnöveled a horkolás veszélyét. Igencsak gyakori eset, hogy ittas állapotban még azok is hortyognak, akik egyébként nem szoktak. Persze vizet, vagy teát azt bátran ihatsz, mert a kiszáradás is horkoláshoz vezet.

Ha legalább öt kiló súlyfelesleget cipelsz, akkor a formád visszanyerése segíthet a horkolás elleni küzdelemben. Természetesen nyilvánvaló, hogy a vékony emberek is horkolhatnak, de az is tény, hogy a nyaktájékon felhalmozódott zsírpárnák erősen befolyásolják a testrész belső átmérőjét is. Ebből kifolyólag a túlsúlyos és elhízott egyének bizony sokkal nagyobb eséllyel hortyognak, mivel a levegő nem tud úgy áramlani a gégéjükben, ahogyan kellene.

Lehet, hogy első olvasatra nyilvánvaló, de sokan talán épp ezért nem is gondolnak rá, hogy az orrjáratok tisztán tartása igazi ellenszer lehet a horkolás leküzdésében. Minél szűkebbek a járatok a lerakódott váladék miatt, bizony annál sebesebben áramlik rajtuk keresztül a levegő is. A lefekvés előtti forró fürdő például sokat segíthet, ám ha alapjáraton hajlamosabb vagy az orrdugulásra, akkor javasoljuk egy praktikus orrmosó kanna beszerzését.