Sportoljunk télen is!

Sportolás télen

Általában nagyon hideg időben nem szívesen mozdulunk ki otthonról, nagyon nehéz rávenni magunkat, hogy valahová is elinduljunk, nem hogy sportoljunk. Pedig a mozgás nagyon fontos, ami lelki egészségünkre is kedvező hatással van.

A sport – legyen az bármilyen sport – javítja a kitartást és az állóképességet, erősíti az immunrendszert, növeli az önbizalmat, csökkenti az érzelmi problémák kialakulását. Már egy kiadós séta is nagyon jót tesz az egészségünknek, nem beszélve a közérzetünkről. Éppen ezért igenis vegyük rá magunkat, és menjünk ki legalább a szabadba, és ha mást nem is teszünk, sétáljunk egy jót.

Öltözzünk fel rétegesen, még jobb, ha magunk köré gyűjtjük a barátokat, a családtagokat, gyerekeket. Jó társaságban gyorsan múlik az idő. A közös időtöltés közben pedig fel sem fog tűnni, hogy hideg van. Arra sincs szükség, hogy túl nagy költségekbe verjük magunkat, hiszen a természet télen is gyönyörű. Egész más arcát mutatja, mint jó időben. Érdemes például ellátogatni egy kiadós sétára az erdőbe, egy kilátóhoz, valamelyik vadasparkba. De nagy népszerűségnek örvendő téli sport: a korcsolya, ami remekül megmozgatja a testünket. Nem igényel nagyobb befektetést, mert a korcsolya pályákon bérelni is lehet korcsolyát. Igaz, hogy  ez esetben kiadással kell tervezni, de mégis kellemes és szórakoztató időtöltés, amit általában a gyermekek is nagyon kedvelnek. Élvezik, hogy csúszkálhatnak. Lehet, hogy az első lépéseknél, eséseknél még megijednek, de kellő odafigyeléssel nem fog elmenni ettől a kedvük, hanem még mókásnak is tartják majd egy idő után.

De bármilyen mozgást is végezzünk a jó levegőn, az biztos, hogy estére egész más hangulatban, kellemesen elfáradva térünk vissza a meleg szobába, és az éjszakai pihenés is édesebb lesz.