Süss egészséges mézeskalácsot rozsliszttel!

Az ünnepvárás időszaka egyszerűen gyönyörű mindannyiunk számára. Természetesen akit szeretünk, azt a legfinomabb és a legegészségesebb falatokkal szeretnénk megkínálni. Most igyekszünk az ünnepvárás hangulatához illő hagyományos finomságok egészséges változatú receptjeivel szolgálni. A mézeskalácsot kimaradhatatlan eleme a karácsonynak. Jó hír, hogy nem csak hagyományos módon készíthető el. Rozsliszttel és barna cukorral valamivel egészségesebbé lehet tenni ezt a finomságot. A méz persze nagyban emeli a sütik élvezetét. Azonban figyelembe kell venni a magas glikémiás indexét is, valamint magas kalória tartalmát.

Az általunk ajánlott mézeskalácshoz szükséged lesz 25 deka rozslisztre, 5 deka margarinra, 10 deka mézre, egy kanál barna cukorra, egy tojásra, egy sütőporra, egy kanál mézeskalács fűszerkeverékre, fél citrom lereszelt héjára és még egy kis lisztre a nyújtáshoz. A mázhoz kell 10 deka porcukor, egy tojásfehérje és egy kiskanál frissen facsart citromlé. Ha mindent az asztalra készítettél és gondosan kimértél, akkor kezdődhet a sütés.

Először is egy edényben olvaszd össze a margarint, a barna cukrot, és a mézet, majd hagyd a masszát kihűlni. A lisztet keverd össze a sütőporral, a mézeskalács fűszerkeverékkel, valamint a lereszelt citromhéjjal. A már kihűlt mézes masszába keverd bele a tojást, majd a lisztes keveréket is. Az egészet alaposan össze kell dolgozni. Ha jól összeállt a tészta, akkor tedd egy lisztezett deszkára és formálj belőle cipót, amit aztán befóliázol. Nagyjából négy órán át pihentesd a hűtőben.

Ha a tészta pihent, akkor három milliméter vastagságúra nyújtsd ki, és máris tetszőleges formákat szaggathatsz belőle. A már kiszaggatott formákat tedd sütőpapírozott tepsibe. Az előmelegített sütőben tíz perc alatt megsülnek a mézeskalácsok, melyeket kihűlés után lehet díszíteni.