Táplálkozási tanácsok dohányosoknak

Sok dohányos tart attól, hogy ha leteszi a cigarettát, hízásnak indul. Mielőtt azonban csak emiatt ragaszkodna a káros szenvedélyhez, mely a megelőzhető halálokok miatti lista vezetőjeként számon tartott, fontos tudnia, hogy a hízás csak átmeneti, és a rendszeres testmozgásra való odafigyeléssel megállítható a folyamat a cigaretta letétele után.

A dohányzók számára kiemelten fontos odafigyelni a táplálkozásra, hiszen felszívódási zavarokkal kell szembenézniük, hasonlóan az alkoholistákhoz.

A nagy mennyiségű gyümölcs-, és zöldségfogyasztás mellett javasoltak a táplálék kiegészítői is, kifejezetten az A-, E-, és C-vitamin bevitelre érdemes fokozottan ügyelniük.

A dohányzás abbahagyása során kerülje a zsíros ételeket, még akkor is, ha esetleg jobban kívánja azokat a korábbiakban tapasztaltaknál, s így elejét veheti az elhízásnak. Igyon elegendő folyadékot, vizet, gyógyteákat, s hirtelen támadt éhségérzetét is inkább zöldségekkel csillapítsa!

Az egészséges mindennapok, az élettartam meghosszabbítása, és saját közérzete miatt is érdemes elgondolkodnia azon, hogy végleg búcsút mondjon káros szenvedélyének, mellyel nap, mint nap mérgezi szervezetét!