Tippek az egészséges táplálkozáshoz

Egészséges táplálkozás

Talán az első és legfontosabb, amit tisztáznunk kell az egészséges táplálkozás kapcsán: ez nem egy állapot, amit csak ideig-óráig kell fenntartanunk, ha valóban egészségesek akarunk lenni és egészségesen akarunk élni. Az életünknek teljes fordulatot kell vennie nem elég csak egészségesen táplálkoznunk, hanem mentalitásunkat is meg kell változtatni.

Együnk minél változatosabban, ne ragadjunk le egyfajta étrendnél. Így biztosíthatjuk szervezetünknek, hogy minden tápanyagból és vitaminból juttassunk be valamennyit. Próbáljunk inkább többször enni naponta, és lehetőleg kisebb adagokat. A legjobb, ha naponta ötször eszünk. Az utolsó étkezésünk lefekvés előtt minimum 3 órával legyen.  A főzés során is próbáljunk meg odafigyelni, hogy kevesebb zsiradékot használjunk fel, zsír vagy olaj helyett inkább olíva olajt használjuk vagy más az egészségre kevésbé káros olajakat. Érdemes arra is figyelmet fordítanunk, hogy ne fűszerezzük túl, illetve ne sózzuk nagyon meg ételeinket.

Fontos, hogy sok folyadékot tudjunk bevinni szervezetünkbe napközben. Erre a legalkalmasabb a (szénsavmentes) ásványvíz illetve a 100%-kos gyümölcs vagy zöldség tartalmú italok. Az alkoholfogyasztást mindenképp mellőzzük, hiszen az vizet von el a szervezettől.  Ha tehetjük inkább gyümölcsöt és zöldséget válasszunk az édesség helyett. Bár a sütemény és a csokoládé sincs teljesen tiltó listán, ha az házilag van elkészítve. Próbáljunk inkább étcsokoládét fogyasztani, de minimálisan, és ha megkívánunk egy sütit ne valami habcsókos csodát válasszunk, hanem a gyümölcsösöket részesítsük előnyben. Ha nem tudunk lemondani a pékárukról sem, akkor próbáljunk inkább teljes kiőrlésű lisztből illetve rozsból vagy különböző féle sok magvas termékekből választani. A helyes táplálkozás mellett fontos azt is belátnunk, hogy a mozgás is hozzá tartozik az egészséges életmódhoz.
Ami rossz választás: fehér liszt, fehér kenyér, magas zsírtartalmú tejtermékek, magas zsírtartalmú húskészítmények, édességek és cukrozott illetve színezett szénsavas italok.
Ami jó választás: sovány húsok, teljes kiőrlésű pékáruk, alacsony zsírtartalmú tejtermékek, sok gyümölcs és zöldség.