Webáruházat indítanál? Erre figyelj!

Az elmúlt években ugrásszerűen megnőtt a webshopok száma és ezzel párhuzamosan az online kereskedelem is hatalmas növekedésben van. Ráadásul nem csak a nagy cégek esetében igaz ez, hanem a kisvállalkozások is egyre inkább a világhálón keresztül bonyolítják az adásvételeket.

Ez teljességgel érthető, hisz jóval kényelmesebb, mint egy fizikai boltot fenntartani, hisz online nincs nyitva tartás, és hatalmas könnyebbséget jelent az, hogy a vásárlók pár kattintással, otthonuk kényelméből rendelhetnek. Emiatt aztán sokan úgy döntenek, hogy ők is kiszakítanának egy szeletet az online kereskedelem tortájából, főképp azért is, mert látszólag kis befektetéssel, könnyedén el lehet indítani így egy vállalkozást. Bizonyos esetekben ez tényleg így van, ám téves lenne azt gondolni, hogy minden webáruház automatikusan sikerre van ítélve, és hogy ne lennének olyan buktatók, amelyekre ha nem figyelünk, akkor nagyon gyorsan lehúzhatjuk a rolót. Tervezzük meg hát alaposan, lépésről lépésre, hogy hogyan építjük fel újdonsült projektünket, mielőtt ténylegesen belevágunk a megvalósításba.

Mindenekelőtt szükségeltetik egy jó ötlet, a nélkül nem is érdemes nekikezdeni. Végezzünk – vagy végeztessünk – piackutatást, hogy lássuk, mekkora igény lenne az általunk kínált termékekre, avagy szolgáltatásokra. Ha azt tapasztaljuk, hogy életképes lehet az ötlet, akkor a kezdeti örömöt követően tudatosítsuk magunkban, hogy az ötlet önmagában még semmi, a megvalósítás a minden. Konzultáljunk profi marketingesekkel, hogy milyen költségekkel jár az első pár hónap. Számoljunk azzal, hogy új belépőként az elején nehéz lesz megjelenni a piacon és ahhoz, hogy az embereket elérjük, áldoznunk kell hirdetésre, adott esetben lehet, hogy nem is keveset. Ugyancsak szánjunk időt és pénzt arra, hogy leszerződjünk egy kiváló könyvelővel, akinek a tanácsai a későbbiekben életmentők lehetnek. Beszéljünk egy ügyvéddel, aki alaposan tisztában van a kereskedelmi jogszabályokkal. Tudakoljuk meg, hogy milyen jogszabályoknak kell pontosan megfelelnie a vállalkozásnak és magának a webshopnak. Ha minden információt megszereztünk, készítsünk üzleti tervet – lehetőleg pesszimistát -, hogy lássuk, hogy rendelkezünk-e annyi tőkével, amivel a kezdeti, nehéz időszakot át tudjuk vészelni. Ha minden szám stimmel és papíron jól mutat, akkor vágjunk csak bele a megvalósításba.