Az aggyal kapcsolatos vizuális problémák

Az agyi látáskárosodás, amelyet a közelmúltig ritkának gondoltak, minden 30. gyermekből egyet érinthet az új kutatások szerint, amelyek az agyi látásromlás prevalenciáját vizsgálták (CVI). A University of Bristol által vezetett tanulmány eredményeinek célja a CVI tudatosságának növelése a szülők és a tanárok körében, hogy segítsen nekik korábban azonosítani az állapot jeleit.

[wp_ad_camp_1]

Az agy ugyanolyan fontos, mint a szem, amikor a látásról van szó, és sok látási problémát az agy olyan területei okoznak, amelyek szükségesek a látás nem megfelelő működéséhez, és amelyeket szemüveg viselése nem oldhat meg. Az aggyal kapcsolatos látási problémák magukban foglalják a szem mozgatásának nehézségeit, a körülötte lévő térben lévő dolgok látását (látómező), valamint a tárgyak pontos és gyors felismerését. Míg a szemdiagram tesztek ellenőrzik, hogy egy személy mennyire láthatja egy betű vagy szimbólum részleteit egy adott távolságból, ezek a látásélesség-diagnosztikai értékelések sok CVI-s gyermekből hiányoznak, akiknek az éleslátásuk normális vagy normálértékhez közeli (le tudnak olvasni egy táblázatot). Azt vizsgálták, hogy hány iskolás korú gyermeknél lehet diagnosztizálatlan agyi látásprobléma.

A Bristoli Egyetem Orvostudományi Karának kutatói 2298 5–11 éves gyermekről gyűjtöttek információkat 12 iskolában tanári és szülői kérdőívek felhasználásával. Meghívták a gyermekek több mint tíz százalékát (262 tanuló) validált tesztek segítségével végzett részletes értékelésre, hogy azonosítsák a CVI-re utaló agyi vizuális problémákkal küzdő gyermekeket. Dr. Cathy Williams, a tanulmány vezető szerzője és a Bristoli Orvosi Iskola gyermekszemészeti docense kifejtette: „Bár ez nem bizonyítja, hogy ezek a fajta a látási problémák okozzák az egyes gyermekek tanulási nehézségeit, ez azt sugallja, hogy a gyermekek vizuális szükségleteinek kielégítése, például a dolgok nagyobbá vagy kevésbé rendetlenné tétele jó kiindulópont lehet.