A Yardley márka története

A londoni Yardley egy brit testápolási márka, és az egyik legrégebbi cég a világon, amely kozmetikumokra, illatanyagokra és ehhez kapcsolódó piperecikkekre specializálódott. Az 1770-ben alapított Yardley a 20. század elejére jelentős szappan- és illatszergyártó volt. 1910-re a londoni Bond Streetre költözött, és 1921-ben a Yardley megkapta első királyi parancsát. Ma Yardley két királyi opcióval rendelkezik. 2009 óta a Wipro indiai konglomerátum tulajdonában van.

[wp_ad_camp_1]

A céget a Cleaver család hozta létre 1770-ben, a termékcímkéken feltüntetett hivatalos dátumként. A társaság honlapja szerint egy korábbi inkarnáció létezett már ezt megelőzően, de a korábbi cég legtöbb feljegyzése az 1666-os londoni tűzvészben veszett el. A cég neve William Yardley nevéhez fűződik, aki 1823-ban vásárolta meg a céget az alapító fiaitól, Samuel Cleavertől, aki csődbe ment. A cég 1841-ben Yardley & Statham lett, amikor William fia, Charles Yardley William Statham-ot hívta partnerként az üzletbe. Abban az időben a vállalkozás parfümöket, szappanokat, porokat, hajmaszkokat és egyéb piperecikkeket árult.

1851-ben a cég termékeit, amelyet még mindig Yardley & Statham néven ismertek, kiállították a The Crystal World Palace kiállításán. Ugyanebben az évben a cég megváltoztatta nevét Yardley & Co.-ra. A Yardley & Statham szappant és parfümöt állított ki, köztük egy Old Brown Windsor nevű szappant, amelyet Windsor kastélyának képével domborítottak, és ez volt az első gyártási szappanjuk. 1913-ban Yardley Francis Wheatley „Flowersellers” festményét „Cries of London” sorozatából fogadta el új vállalati logójukként.. A Yardley sajátos illata az angol levendula, amelyet 1873-ban dobtak piacra. Az angol levendula népszerű volt a viktoriánus korszakban Angliában, és az 1880-as években importálták az Egyesült Államokba, ahol népszerűvé vált az amerikai háztartásokban.