Így pörgesd fel a webshopod!

Saját vállalkozást indítani az egyik legnagyobb és legnehezebb döntés az életben. Rengeteg lemondással, és álmatlan éjszakával jár, hisz a biztonságos megélhetést nyújtó alkalmazotti létet kell otthagyni, hogy belevágjunk valami bizonytalanba, ami az elején biztosan döcögve indul, és persze arra sincs garancia, hogy a későbbiekben majd felpörög.

Sokan valamilyen szolgáltatást értékesítenek vállalkozásukban, például meleg, vagy hidegburkolást, lefolyótisztító, vagy épp lakatos munkákat. Ezeknek a szakembereknek nincs szükségük webáruházra, (azonban weboldalra igen), helyette lokális hirdetésekbe érdemes fektetni, megcélozva azokat az embereket, akiket még olyan távolságra vannak, hogy gazdaságos őket kiszolgálni. Emellett pedig érdemes hagyni időt arra, hogy a szájhagyomány tegye a dolgát, hisz aki jó szakember, azt a kuncsaftok idővel ajánlani fogják barátaiknak, rokonaiknak.

Azonban akik termékeket árulnak, azoknak jóval nehezebb dolguk van, főleg akkor, ha általános témakörben mozognak. Akik valamilyen irányban specializálódnak, esetleg saját, egyedi termékeket készítenek, azokat előbb-utóbb megtalálják az érdeklődők, ám nekik is kötelező hirdetni, hisz anélkül rengeteg időt felemészt, mire elterjed a hírük. Akik viszont tucat termékekkel foglalkoznak, azoknak érdemes már az elejétől kezdve úgy gondolkozni, hogy valami pluszt nyújtsanak, ami megragad a vásárlókban. Valamit, amit elújságolnak a többi embernek, és ami jó hírét viszi a webáruháznak és a vállalkozásnak. Ilyen trükkökből jó néhány létezik, és ami meglepő, hogy sokan nem használják, annak ellenére, hogy nem is jelentenek nagy költségeket. Az egyik ilyen az igényes csomagolás. Használjunk saját ragasztószalagot és természetesen új dobozokat, hisz az első benyomás nagyon fontos. Ugyancsak a csomagolás rejti a következő okosságot: minden rendelés mellé adjunk valamilyen ajándékot. Az sem baj, ha ez valami apróság (főleg olcsóbb termékek esetében), a lényeg a plusz, amit nyújtunk. Ugyancsak beválik, ha bizonyos értékhatár felett kupont, vagy ajándékutalványt mellékelünk a rendelés mellé. Ha könnyen megoldható, akkor már az elejétől fogva alakítsunk ki pontgyűjtő rendszert, hisz az megerősíti a vásárlót abban, hogy érdemes hozzánk visszatérnie.